☼Croatia - Omiš☼

1. července 2009 v 19:03 | Alfalfa |  More than words
Nedeľa 21.6. 2009

Včera okolo obeda sa posádka v zostave mojej osoby a môjho otca vybrala na dlhú cestu, ktorej koncom bolo Chorvátsko. Zvolili sme dobrodružnejšiu cestu, než ísť lietadlom a byť tam za pár hodín. Zvolili sme vlak, na ktorý sme nastúpili v Českom meste Breclav a uháňali rovno do Splitu. Objednali sme lehátkové kupé, v ktorom sme ale bohužiaľ neboli samy. Nazvali sme sa Slovensko-česko-poľské kupé, pretože s nami cestoval starší manželský pár z Českej republiky a ďalšia manželská dvojica spolu s malou dcérou , ktorý boli z Poľska. Keď mi bolo oznámené, že nebudeme samy, ale budeme mať početnejšiu spoločnosť, najprv som sa zľakla, veď viete, že v takom kupé nie je veľa miesta. Ale nad moje očakávanie to dopadlo parádne a otecko si cez noc aj poradne pochrápal. A ta sa dušoval, že bude veľmi skoro hore, pretože ráno je najlepšie sa pozerať na chorvátsku krajine, ale nakoniec vstal jeden z posledných.
Do Chorvátska a napokon aj do Omišu kam sme mali namierené sme sa dostali dobre. Keď tu bol tatko naposledy pred dvomi rokmi, tak bývali u jedného pána Branka a celkom si padli so oka a vymenili si na seba kontakt, že keby zase chceli prísť, nech sa ozvú. Samozrejme otec to číslo stratil, preto mu nemohol zatelefonovať, že sme na ceste či nemá voľný apartmán. Preto sa trochu obával, že nebude mať voľné, nie ani preto, že by nedokázal nájsť iné ubytovanie, ale skôr preto, lebo sa mu ten trojizbový byt naozaj páčil. Keď nás autobus zo Splitu ráno vyhodil v Omiši bolo celkom pekné počasie a svietilo Slnko a my sme sa vybrali hľadať jeho apartmán PO chvíli sme stáli pred ním a tatko išiel za Brankom. Ja som zatiaľ čakala s celou batožinou pred vchodom. Prišli asi za 15 minút, predstavili sme sa a išli sme si zložiť veci hore do apartmánu, kde bola ešte rozospatá rodina, ktorá mala v ten deň odísť. Tak sme museli počkať, než sa pobalia a apartmán sa nachystá. S tatkom sme sa vybrali na prechádzku, ukázal mi pláž, na ktorú chodili, tam sme sa zrovna najedli a išli sa pozrieť do mesta. Bol to prenádherný pohľad, keď sme prechádzali cez most a pod nami tiekla rieka Cetina a nad mestom sa vypínali obrovské skalnaté vrchy obry, ktoré strážia mesto, ktoré je v nich objatí. Bola som naozaj milo prekvapená a šťastná. Toto bom môj prvý dojem z krásneho mesta Omiš a doteraz sa nezmenil. Poobede sme prišli na apartmán, pani domáca práve skončila s upratovaním, tak sme sa mohli ubytovať. Nečudujem sa tatkovi, že by mu bolo ľúto, keby nemal voľné miesto, pretože to bol vskutku pekný, útulný byt. Nebudem ho opisovať, pretože by to bolo nadlho a opisy mi naozaj nejdú, nikdy to nedokážem tak vystihnúť aké to je v skutočnosti. A to potom nemá to svoje čaro. Už si presne nepamätám čo sme tento prvý deň robili, pretože teraz, keď píšem tieto riadky je už štvrtok a pamäť mi uchováva iba momenty, ktoré ma naozaj oslovili, tak dúfam, že som vám nič zaujímavé nezatajila.

Utorok 23.6. 2009

Počasie je stále rovnaké zamračené, chladné a chystajúce sa na dážď. Ešte mi neumožnilo vykúpať sa v tej čistej a priezračnej vode, ktorú poskytuje chorvátske more. Tento denník alebo skôr zápisky píšem oneskorene, preto nemôžem úplne presne popísať čo som cítila v ten nejaký moment alebo ako to na mňa vplývalo. Ale v tento deň mi vôbec neprekážalo zamračené počasie, pretože sme si požičali skúter. Bože áno, prvýkrát som sa viezla na skútri a ešte k tomu po tak krásnej krajine a s výhľadom na more.

- - - - - -
Tu moje zápisky končia. Viem, že je toho veľa, ale aspoň nejaké pocity z dovolenky, na ktorú nezabudnem som vám priblížila. A aj napriek tomu počasiu, že viac pršalo, než bolo pekne mi nezabránilo cítiť sa dobre a užiť si to. A tatka musím pochváliť aký bol skvelý a užila som si to s ním na plnej čiare.

P.S. Fotky budú neskôr :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.