Praha deň 1

7. září 2012 v 12:17 | alfalfa |  More than words
O výlete do Prahy som hovorila a snívala už nejaký ten čas, ale vždy sa našlo niečo prednejšie, čo sa muselo vybaviť alebo urobiť a nakoniec z celých plánov nič nebolo. Keď som sa vrátila z letnej dovolenky a mamka vzápätí tiež odišla na dva týždne k moru, zostala som doma sama, mala som veľa času na premýšľanie. Postupne ma tu všetko začalo nudiť, nemala som už z ničoho radosť, bola som jednoducho znechutená z prostredia, z ľudí, zo všetkého. Preto, keď sa mamka vrátila, jedna z prvých vec, ktoré som jej povedala bola, že si veľmi prajem zažiť niečo nové. V nádeji na úspech som jej navrhla návštevu Prahy, aj keď som si nebola veľmi istá, či sa jej nápad bude práve hodiť. Naplánovala som, že by bolo lepšie ísť cez víkend, aby v práci nestratila ešte tých pár dovolenkových dní, ktoré jej zostali. To sa jej páčilo a nakoniec s radosťou súhlasila. Zostávalo určiť presný dátum cesty a miesto pobytu. Ako skvelá možnosť sa nám naskytol víkend prvého a druhého septembra, pretože v pondelok tretieho septembra sa konal náhradný termín zápisu na univerzitu v Brne, na ktorý som musela prísť, takže po ceste z Prahy sme si urobili menšiu zastávku v Brne, kde som si vybavila všetky potrebné veci a stala sa oficiálne študentkou Masarykovej univerzity. A o náš pobyt sa postala mamka, ktorá našla krásny hotel veľmi blízko Václavského námestia, takže sme boli priamo v centre celého diania. Neskôr nám ešte zostávalo zarezervovať lístky na vlak, s čím nebol žiadny problém. Tým bolo všetko zariadené a nám nezostávalo nič iné, len sa tešiť.

Prvý deň výletu sa pre mňa nezačal najlepšie. Celú noc som nezavrela oči, vôbec neviem čím bola moja nespavosť spôsobená, už o pol štvtej som bola na nohách a začala sa chystať. Niečo málo po šiestej hodine sme nastúpili na vlak, ktorý išiel z Hodonína do Břeclavy a odtiaľ sme prestúpili na vlak priamo do Prahy. Našťastie som si vo vlaku mohla trochu pospať a odpočinúť, naozaj som prekvapená ako som mohla zvládnuť celodenné chodenie bez jedinej hodiny spánku. Z Hlavého nádražia sme veľmi rýchlo našli cestu k nášmu hotelu, ako som už povedala, bol blízko centra, takže cesta netrvala dlho. Bohužiaľ, keďže ubytovávajú až od druhej hodiny poobede, nemohli sme sa zložiť v izbe a trochu sa upraviť, len sme si nechali batožinu na recepcii a hneď sme vyrazili do ulíc.

Na Václavskom námestí bolo veľa ľudí, vlastne ako v celej Prahe. To sa mi páčilo, z každej strany som počula iný jazyk a videla ľudí rôznych národností. Bolo tam veľa Rusov, Nemcov, Japoncov aj Talianov. Keď sme čakali na zvonenie orloja na Staromestskom námestí, bolo to skvelé. Toľko ľudí rôznych národností nazhromaždených na jednom malom mieste vyžarovalo veľmi neobyčajnú atmosféru. Aby som nepredbiehala, hneď na Václavskom námestí som narazila na Starbucks caffee. Trošku som si pripadala ako malé dieťa, ktoré našlo pod stromčekom vytúžený darček. Veľmi som si priala ochutnať kávu z tejto známej kaviarne. Dala som si obľúbené cappuccino s karamelovou príchuťou, ktoré chutilo neskutočne dobre. S kávou v ruke sme prešli ulicou Na Příkopě, okolo Prašnej brány a na Celetnej ulici sme našli skvelú kaviareň - Grand Cafe Orient, ktorá dýchala nezvyčajnou starobylou atmosférou. A jej úzky balkón s muškátmi pôsobil čarovne.

Znovu na Staromestskom námestí, kde sme obdivovali krásnu architektúru budov, videli a počuli sme zvonenie orloja, navštívili sme tiež Kafkovo kníhkupectvo, odkiaľ som si odniesla jednu jeho knihu spolu so záložkou. Potom sme sa prešli luxusnou Pařížskou ulicou a dostali sme sa k Starému židovskému hřbitovu, ktorý bol, bohužiaľ, v sobotu zatvorený. Na Náměstí F. Kafky sme si dali dobrý obed a neskôr na Malom náměstí zasa kávu v Hard Rock cafe. Tiež ste si všimli, že sme len popíjali kávu?! Áno, kávu sme si dávali na každom kroku.

Dohodli sme sa, že prvý deň prejdeme dôležité miesta pred Karlovým mostom a na druhý deň budeme pokračovať na druhom brehu. Takže v sobotu sme prišli k Vltave len na začiatok Karlovho mosta, kde bolo neskutočne veľa ľudí. Posedeli sme si na Novotného Lávke, ktorá je tesne pod Karlovým mostom, pekné miesto, moja mamka bola veľmi šťastná, že sa tam konečne dostala. Ona už bola v Prahe viackrát, ale nikdy nevedela prísť na to, ako sa tam dá dostať, a to stačilo prejsť jednou reštauráciou. Poprechádzali sme sa nábrežím pri Vltave, dostali sme sa na pokojnejšie a opustenejšie uličky, napojili sme sa na Národní ulicu a dostali sme sa späť na rušnejšie ulice až znovu späť na Staromestské námestie, kde sme večerali na terase hotela U Princa odkiaľ bol prekrásny výhľad. Bolo to naozaj úžasné zakončenie dňa. Po tak náročnom dni (toto všetko sme absolvovali peši, takže si viete predstaviť ako nás večer boleli nohy) som nemohla urobiť nič lepšie, než si odpočinúť vo vani plnej teplej vody. Na druhý deň nás čakali ďalšie krásne miesta a skvelé zážitky. Ale o nich až nabudúce...

P.S. Viac fotiek z prvého dňa pridám neskôr. Dúfam, že sa vám fotky páčia.

3 lidé ohodnotili tento článek.